Autor Tema: San Francisco i Santa Cruz  (Leído 715 veces)

adria.marejol

• phpBB Membre
  • *
    • Ver Perfil
    • Email
San Francisco i Santa Cruz
« en: Diciembre 31, 2012, 01:40:18 »
Bones

He estat quasi quatre mesos vivint prop de San Francisco. Us faig un resum dels spots que he visitat per si algú hi va. L’objectiu del viatge no era fer surf però n’he fet pràcticament cada cap de setmana, excepte els que anava d’excursió a la muntanya. Em vaig comprar un shortboard de segona mà molt trinxat per 50$ però algun cop llogava longboard.

Zona San Francisco:

Bolinas: És un poble al N de SF, s’ha de creuar el Golden Gate i seguir per la HWY 1. Hi han dos picos principals i és bàsicament una onada de longboard, molt i molt llarga. Molt bon ambient, és un poble hippie, la gent va sense leash…Però està encarat al S i no pilla els grans swells de NW. Hi han hagut varios atacs de tauró blanc.

Ocean Beach: És la platja urbana de San Francisco. Tot i això, mai està molt crowded perquè hi han molts picos. Diuen que més al S està sempre més gros que a la part N. Les onades són tuberes i potents, i fins i tot els dies glassy hi han corrents fortes que se’t enduen mar endins. Hi ha molt nivell però sempre pots trobar la teva onada. Molt recomanable si teniu un nivell alt, es fan tubos amb onades de 1.5!! Molt locals són de la Mavericks Crew.

Pacifica: En aquest poble que està 10 min al S de San Francisco hi ha varies platges. Sharp park és la primera, té un pier per saltar directe al pico els dies grossos si sou jartos, normalment no hi havia ni cristo. La següent és Rockaway Beach, també poc transitada perquè és una mena de cala suposo. Al final hi ha Linda mar, una platja bastant gran, però sempre molt crowded...a la que està una mica gros tot són cerrotes, tot i que hi ha qui els pilla bé. El nivell no és molt alt, cosa que vol dir que pots agafar més onades...Hi han botigues de surf i això vol dir beginners amb softboards a esquivar.

Montara: Seguint la HWY 1 direcció S tenim aquesta platja, on normalment no hi ha ningú tot i que està a 5min de Pacifica. Aquí vaig tenir un dels millors dies, amb onades de 1.5 m bastant llargues i només 4 persones al pico, que no era l’únic.

Half Moon Bay: Aquí tenim MAVERICKS, la joia de la corona del N de California! A part, hi ha un break a un lloc que es diu Princeton Jetty, al costat d’un espigó...per això aquesta onada em recordava alguna del Mediterrani...De tota manera no és de molta qualitat, i quasi mai trencava, necessitant molt tamany (vaig anar-hi un dia que a Pacifica hi havien 4m). Millor amb marea baixa perquè si no hi ha rebot amb la paret de l’espigó i es formen backwash.

Carretera Half Moon Bay-Santa Cruz: Espai per l’aventura; al llarg de la carretera es van trobant platges totalment desertes i naturals, amb foques i altres animals...Nosaltres vam tenir sort i vam trobar algun spot interessant tampoc sense buscar massa. A l’alçada de Pidgeon Point hi ha hagut molts atacs de tauró, però com que aquí hi ha risc a tot arreu, al final sudes.

Santa Cruz
 Això és la meca del surf. Tot és surf/skate. Fa més calor que a l’àrea de la badia, l’aigua està més calenta, hi ha palmeres, seria una mica el que ens han vengut a les pel•lícules. Hi ha molts spots diferents...beach breaks, espigó, roques...però lo millor són els point breaks. A part d’Steamer Lane (coldwater classic), on sempre hi ha molta competència, recomano especialment Pleasure Point, que està a Capitola, sempre que hi he anat estava glassy, no gaire gran però és molt perfecte, molt serio. També hi ha un segon pico a prop, The Hook, però hi ha molts beginners i et salten les onades sense miraments per després anar recte per l'espuma... Millor amb marea baixa ja que sinó es formen contraonades al rebotar amb el penya-segat.

Entre Santa Cruz i Monterey hi ha una badia molt gran amb beach breaks deserts...és un bon lloc per aventurar-se i trobar picos per tu sol, tot i que el surf no és tan agraït com als point breaks de la ciutat.

Santa Cruz sempre està ple de gent, però val la pena esperar el teu torn, les dretes són espectaculars, amb la forma perfecte...i no és gens dur remontar perquè sempre està molt ordenat...

La tardor és la millor època per la zona, no hi ha tanta boira com a l’estiu, i venen els primers swells importants. No fa mai gaire fred tot i que l’aigua està a uns 12º a SF i uns 15º a SC. Pels acostumats a entrar el mes de febrer a Catalunya o al Cantàbric, el fred no seria cap problema. La gent parla molt que si cal hood i booties i guants, jo cap dia vaig sortir de l'aigua pel fred, cosa que si que faig aquí...

Salut i bon any d’onades 2013!

PD. No vaig anar més al Nord però conec gent que si, si necessiteu informació feu-me un missatge.

surfcatalunya.cat

• Administrator
  • phpBB Membre
    • Ver Perfil
    • Email
Re:San Francisco i Santa Cruz
« Respuesta #1 en: Enero 02, 2013, 03:53:40 »
molt bona informació company, segur que ens servirà a algú de nosaltres pel proper viatge, moltes gràcies. Falta alguna foto  ;)
http://http://www.surfcatalunya.cat
surfcatalunya a twitter ------- surfcatalunya.cat  i  surfcatalunya punt cat a faceboook
contacte: infosurfcatalunya@gmail.com

Foro Surfcatalunya

Re:San Francisco i Santa Cruz
« Respuesta #1 en: Enero 02, 2013, 03:53:40 »